Onsdag.

Dagen började med att gå upp kl.6! Åkte med Mamma till hennes jobb och tog en buss därifrån till Vimmerby. Väl där var Daniel (vår design lärare) sen så vi fick vänta 25min på honom. Sedan åkte vi emot Jönköping. Efter ca 2h resa gick vi på design open 2008. Det är alltså en tävling för design klasser från gymnasie- eller hög-skola. Vi skulle inte vara med och tävla men vi ska troligen vara med nästa år så Daniel ville att vi skulle lyssna och se hur det gick till.



Efter det blev det lunch som typ var lasange men i min lasange var det bara typ plattor, lite ostsås och några morötter. Inte så gott! Sedan blev det besök på huskvarna museet. Där ifrån är alla mina bilder. Dockorna på bilderna var jätte läskiga. Det såg ut som levande människor som de stoppat upp! Annie, jag och Micka var lite skrajja, haha. Jag kom iallafall på en bra film ide med ett museum och ett par dockor. :)
Korvmaskinen som finns på en bild var en maskin som huskvarna kom på för ett antal år sedan. Man betalade 2 kronor, så kokades korven där inne och medans den gjorde det fick man ut korvbröd och senap. När korven var klar rullade den ut och så var det klart. Helt cp, haha.
Min favorit på museet var självklart symaskinen Freja. :)



(Klicka på bilderna så blir de större!)

Rätt bra dag ändå men är riktigt trött nu.
Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men det går inte att klicka på bilderna så att dom blir större ! ;s

Men det var en kul dag iaf.. ;)

2008-09-25 @ 10:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0